4-mans MMA BBQ Turnering & visaresa

Tredje "första veckan tillbaka" har faktiskt blivit rätt bra. Legat på lite halvfart, 3 mma pass och 4 grapplingpass. Ingen utav skadorna jag dras med har gett nån direkt negativ effekt på träningen, skönt som fan! Men form och konditionen är ren katastrof. Försöker intala mig själv att sitta i soffan i två månader med en glassbunka i knät iaf var värt det just då! ^^

Så idag har det varit BBQ-party på campet. Brukar vara ett sånt i månaden, allt-du-kan-äta och allt-du-kan-dricka och underhålling i form av "smoker" fight. Denna gång blev det en 4-mans MMA turnering varav jag, med min toppform och mina 83kg var en av deltagarna. Shooto handskar, benskydd, regler motsvarande svensk amatör valetudo och 2st 3minuters ronder per match.

Första matchen vann jag rätt övertygande, slutade i andra ronden med en TKO pga reffstoppage/verbaltab. Andra matchen, "finalen", gick tiden ut och jag förlorade på domslut. Kan väll tillägga att "domarna" var publiken och den som fick mest jubel efter matchen vann...kan väll även tillägga att jag INTE håller med om det domslutet! ;)

Roligt var det iaf! Slänger upp video på matcherna nästa vecka. Har blivit dags att dra till Maylaysia igen och söka ett nytt turistvisum. Åker imorgon kväll och kommer tillbaka tisdag kväll. Över 30h i en sk. VIP buss....det jag kallar trång-liten-minivan-med-tv.


Kommentarer
Postat av: Mats

Tjena Andreas!

Har följt din blogg ett litet tag nu. Och jag har blivit mer och mer sugen på att ut och resa. Så kom tanken varför inte åka till thailand och försöka sig på lite Muay Thai/MMA i ett par månader. Inte för jag tidigare har sysslat med kampsport av någon form tidigare. Men va fan friskt vågat hälften vunnet.

Har surfat lite på tigermuaythai.com och hade tänkt att försökt att få det så billigt som möjligt. Du kanske har några tips?

2008-07-21 @ 21:47:03
URL: http://matsjonson.wordpress.com/
Postat av: paul

hej A!

jag undrar om du har märkt av någonting om att matpriser (restaurang/affär) har gått upp? d va ju mycket snack om det för nån månad sen.



ps. kommer förbi i nov/dec

2008-07-23 @ 09:57:31
Postat av: Andreas

Mats: Kul! Klart du ska hit fan! Några månader här är som ett år hemma så bättre start kan du inte få! :)



De håller på att bygga nya rum som de ska hyra ut för 2.500baht i månaden, men det tar nog några månader innan det är klart. Annars finns det "gymrummen", kostar 4000baht i månaden. Det är väll de billigaste på-campet-alternativen. Sen finns det Phuket Hostel, dem har rum för 2500baht, men det är några km från campet. Men det är väll den största och mest "besparingsbara" kostnaden som finns, boendet! Väljer du att promenera istället för att hyra moppe så spar du ytterligare 4000baht i månaden. Köpa vatten i stora dunkar ist för på flaska spar du säkerligen nån tusen bathare till i månaden. Matkostnaderna går också att få ner om du köper mat på marknader å så. Osv, osv. Finns en hel del att spara på, men boendet är väll det som märks mest iaf!

2008-07-23 @ 15:48:04
URL: http://solskenknogarskenben.blogg.se/
Postat av: Andreas

Paul: Tjena P! Lite grann, men inte så att det har märkts i plånboken direkt. Vissa lite "finare" restaurangen har satt upp skyltar ang. prishöjningar. Men för övrigt är det samma priser tycker jag!



Då syns vi i dev/nov! ;)

2008-07-23 @ 15:51:32
URL: http://solskenknogarskenben.blogg.se/
Postat av: paul

tack för svaret!

glömde säga det förut; jag tyckte du skötte det snyggt på fightermag nyligen!

2008-07-23 @ 20:02:59
Postat av: Dahlan

Har du hamnat på Fighter Mag, jävlar då kanske jag måste köpa nyaste och kolla, nu när min premunation tog slut i Mars. Men måste säga att om det stämmer så tycker jag synd om dig, för nu när Pungspaks Johan fått reda på att du nu kan sparka hårt, så kommer han troligen ringa dig. GRATTIS! Och hälsa Johan :p

2008-07-23 @ 22:18:51
Postat av: paul

jag syftade på en diskussion på tidningens internetforum. ber om ursäkt för min otydlighet!

2008-07-23 @ 22:54:50
Postat av: Jonte

Gah, att förstå sig på Thailändska visum är det värsta som finns, Sant eller falskt; man kan inte vara kvar i Thailand i mer än 180 dagar, och sedan inte kunna besöka landet på 180 dagar..?!

Eller finns det små hål och knep för att kunna stanna hur länge man vill? Åtminstonde 2 år?

Hoppas du kan hjälpa mig! Bär ju av i aug-September, ska ju plugga till hälsocoach och bo i phuket i 2 år om allt går som det ska!

2008-07-24 @ 01:29:30
URL: http://phuketfighter.blogg.se/
Postat av: Andreas

Paul: Haha, tackar! Det var lite smålustigt faktiskt! :)



Dahlan: Hehe, närå, inte i tidningen, var bara indragen i ett sandlådekrig på deras forum! :) Å så måste jag faktiskt stolt påpeka att Pungsparks-Johan ringde mig redan 2004 när jag hade en uppkommande match med Klas Åkesson i Cage Challenge 4. Så det måste väll göra mig till lite av en vetaran i gamet eller!? Hehe! :) Försökte för övrig stämma träff med han men han ringde aldrig upp igen! ^^

2008-07-24 @ 14:29:45
URL: http://solskenknogarskenben.blogg.se/
Postat av: Andreas

Jonte: FALSKT! :) Många konstiga missuppfattningar cirkulerar rut det här med visumen. Men i princip så är det inga problem att stanna hur länge du vill oavbrutet i Thailand som "turist". Det är lite meck med visaresor hit och dit, men det går! Har ju själv varit här ett år nu! :)



Läs det här inlägget så blir du säkert lite klokare, http://solskenknogarskenben.blogg.se/2008/april/hur-gor-du-med-visum.html

2008-07-24 @ 14:39:27
URL: http://solskenknogarskenben.blogg.se/
Postat av: Jonte

åh tack o lov! hehe har faktiskt läst igenom hela din blogg, men jag förstod mer av visumdelen nu när det bara är högst 3 månader kvar! ^^



Hoppas på att skadorna läker och en riktigt skön fortsatt träning!

Tack igen för hjälpen! ^^

2008-07-24 @ 16:31:19
URL: http://phuketfighter.blogg.se/
Postat av: Mats

Tack för svaret har skickat iväg ett mail nu till TMT och spanat lite på flygbiljetter så om allt går vägen som kommer jag i september till Phuket/TMT! Ser grymt fram emot att få komma iväg! ;)

2008-07-24 @ 22:29:50
URL: http://matsjonson.wordpress.com/
Postat av: Laban

Smoker fights... fan, gå lite normala matcher nu! Vill inte ha hem en "mini" Kimbo, jag har ju 10 ronder nästa gradering...



Skönt att höra att axeln verkar hålla och att foten inte trilskas. LOL, kom precis och tänka på att du testat Fot vs Knä och Huvud vs Skenben nu, undvik Knä vs Huvud bara :).

2008-07-25 @ 00:17:56
Postat av: Rut

Schysst blogg du har! Har du designat den själv? Om inte, var hittar man isåfall designen du använder? Tack :)

2011-07-11 @ 03:40:00
URL: http://gravidforsakring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0