Veckan som gått

Har fortsatt på förra veckans ”startalätt”-tema. Dock har jag varit riktigt duktig och lyckas löpa 4 ggr iaf. En 7km runda som jag avverkar på en 25-30minuter. Började veckan med thai på morgonen och mma på eftermiddagen, sen lyckades jag skava av skinnet på en knoge och lite senare lyckades jag även spräcka det skinnflådda delen…ah, typ! Tvättade noga med alkohol och var duktig med det hjälpte inte, för när jag vakna dan efter så hade det snuskat till sig ordentligt runt såret och handen hade även börjat svullna upp. Har iaf lyckas fått det rent och fint nu och fick en hel kasse med olika saker från apoteket så infektionen är borta, dock är det fortfarande inte hopläkt. Så har tyvärr inte kunnat göra nått stående. Så resten av veckan har jag spenderat rullandes på mattan!

Har även fått tagit ganska många av mma passen nu i veckan, då Wade åter igen har tränat för en Muay Thai fight, som han för övrigt vann igår på knock i andra ronden. Funkar rätt bra då det mest är nybörjare och märker även att jag lär mig en del saker själv för att jag verkligen blir tvungen att bryta ner teknikerna för att förklara och visa. Trots det ser jag fram riktigt mycke på att Ray ska komma tillbaka från sin ”semester” så jag kan börja träna på ”riktigt” igen! Han skulle ha kommit nu i helgen men sopan missade planet så det blir nog nån gång i mitten av veckan.

Vi hade även en mma fight på Patong stadium, en guest vs. guest match. Hutch från Canada mot Jonas från Sverige. Har hjälpt Jonas med träningen inför matchen och var även i hans hörna, så det är både som svensk och hörna som jag gläds över hans första ronds KO!

Sen har jag märkt av att höfterna börjat rosta lite igen, har haft problem med dem nu ganska länge, men nu efter att jag börjat löpa tycker jag att det blivit sämre. För dem ggr jag körde thai efter löpningen hade jag ovanligt mycket problem med sparkarna. Jag hoppas och tror att det bara är ovana av att springa som orsakar det och att det blir bättre sen. Ska iaf fortsätta med löpningen och se hur det blir.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0