Ray tillbaka & nytt MMA program

Då var Ray tillbaka efter sina 6veckors ”semester” i staterna. Ska bli riktigt skönt att sätta igång med den seriösa träningen igen. Nu ska vi även sätta igång med det nya mer tävlingsinriktade mma programmet. Klassera kommer delas upp, morgon blir det enbart grappling/ståendebrottning med mer fokus på grunderna, också tänkt som en nybörjar klass. Eftermiddagspassen blir tävlingsinriktad mma träning. Kravet är minst ett års vana av grappling och stående fighting. Passet kommer börja med 3 ronder skuggning, 3 ronder säck och 3 ronder på padsen med en av thaitränarna. Sen blir det teknikdrillning. Antigen stående eller på backen. Dock ingen direkt nedbrytning av tekniken och genomgång av detaljer mer tänkt att det ska drillas, drillas, drillas och drillas. Dock kommer inte fokus ligga på nya tekniker och drillning, utan på konditionsträning och sparring, som den sista timmen kommer att bestå av.

Detta ser jag fram emot väldigt mycket, kommer bli grymt bra. Ska också bli skönt att få mer struktur på träningen. Ska sätta mig ner och knåpa ihop ett fast veckoschema. Kommer givetvis köra alla avancerade mmapassen på eftermiddagarna. Sen fortsätta med att löpa 4-5ggr i veckan. Har även de 2 senaste veckorna börjat gymma lite lätt igen, och det känns bra. Så jag ska försöka peta in några pass viktträning i veckan med. Samt att jag vill hinna med ett och annat thaipass också. Så jag har lite knep och knåp framför mig för att få ihop allt till en fungerande träningsvecka.

Det enda som fattas nu är att den nya mma delen ska bli klar, byggnaden står i princip färdig redan. Det är buren som saknar vissa delar, samt att mattytan inte är klar än. Hoppas det inte tar allt för lång tid bara!


Kommentarer
Postat av: Anders Thomson

Tjena Andreas! Härligt att se att det går bra för dig. Jag har precis kommit hem från semester i thailand, kambodja och vietnam. Det vart en hel del thaiboxningspass. Så nu är jag och polaren klart intresserade att åka ner och träna på camp 3- 4 månader. Du kan väl maila mig om lite info från tiger muaythai. Ha det och kör hårt

2008-03-17 @ 14:57:34
Postat av: Andreas

Tja! :) Kul att höra av dig! Ah, fan va skoj! Vart tränade du nånstans då?

Klart jag kan göra det, men jag tycks slarvat bort din mail, har du kvar min så dra iväg ett mail bara!Thomson

2008-03-21 @ 15:18:28
URL: http://solskenknogarskenben.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0