Bättre sent än aldrig

Efter att ha funderat alldeles för länge utan att göra slag i saken så har jag äntligen köpt mig en scooter. En automatisk Yamaha Mio 125:a. I början visste jag ju inte om jag skulle stanna här i phuket eller hur det skulle se ut i framtiden så därför köpte jag inte en direkt. Dock ångrar jag bittert nu att jag inte gjorde det så fort jag bestämde mig för att stanna här, för det är nog det absolut bästa sättet att spara pengar.

Jag har, sen jag kom hit spenderat ca 22.000baht i hyrespengar på just scootern, betalade 3.700 i månaden för en ny automatisk Honda 125:a. Å för den här fick jag ge 20.000baht, vilket iof är riktigt billigt. Jag hade tur och hittade en svensk engelskalärare som ville sälja sin, jättetrevlig. Han ville ha 26.000 för den från början, men efter lite förhandling och efter att jag lite olyckligt konstaterade att jag bara hade 20.000 på mig (villket jag gjorde genom att oerhört överdrivet räkna pengarna jag tagit ut innan) så släppte han den för det.

Så nu har jag spenderar totalt 42.000baht på scooter hittills. Villket är löjligt mycket och skulle jag gå till en butik skulle jag få en sprillans ny helt okörd för det priset! Lite surt så här i efterhand, men, men. Nu behöver jag inte lägga ner mer pengar på det. Plus att jag kan nog sälja den för ungefär samma pris jag gav för den när jag åker hem sen!

image158
(till höger skymtas också min jävligt fräsiga babyblåa badmadrass med fiskar på!)




Kommentarer
Postat av: Laban

Du har väl skaffat fullt skinställ och riktigt MC hjälm va? Farliga saker det där....

2008-03-10 @ 11:02:29
Postat av: Andreas

Ehm, du menar flipflop och badshorts va? :P

2008-03-11 @ 12:15:24
URL: http://solskenknogarskenben.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0