Är det dags nu?

Ja, har varit dålig på att skriva, men här kommer lite iaf…

En riktigt, riktigt bra träningsdag, den bästa på länge faktiskt. Stor del av det låg i att jag lyckades smaska på ordentligt med sparkarna på padsen. Ni som vet lite mer om mig vet också att jag har dragits med höftproblem en lägre tid, inflammerade och sammandragna muskler runt omkring höfterna och en generell stelhet som mest går att liknas med en tegelstens. Vilket har resulterat i att det enda som de jag sparrats med har behövt oroat sig för i sparkväg har varit lowkicksen och i viss mån knän. Detta har visserligen sen jag kommit hit blivit betydligt bättre, men jag har inte känt att det verkligen lossnat på de sätt jag önskat och hoppats på.

Förrän nu, håller jag tummarna för iaf. Jag har under en längre dit lagt fokus på traditionell stretching och massage för att försöka på bukt med problemet, den lösningen sög, en viss förbättring, men knappast tillfredställande. Nu har jag istället lagt fokus på dynamiska stretchövningar, samt stretchövningar där jag samtidigt som jag stretchar även kan använda dem musklerna och sakta vänja dem med att arbeta i en utstretchat läge. Men det som verkligen har hjälpt, och som jag redan känt av efter en vecka, är två övningar jag fick tips om och som jag nu börjat med, för att ”öppna” upp själva höfterna, obekvämt som fan, men det verkar ge resultat. Får se om jag kan dundra på ännu mer nästa vecka!?



Så Laban, du är kortast...
…det betyder att du kan börja bli nervös nu! ^^



Kommentarer
Postat av: Rebecca

Hoppas du får en bra dag! :)

2008-03-21 @ 15:29:13
URL: http://rebeccaasv.blogg.se
Postat av: Laban

Aaaiiiiiiiiiiiiiiiihhhh!!!! Såg dessutom att det du säger är sant på padwork filmen... Fast jag är inte orolig, jag börjar bli så fet nu så du kan sparka schudan hur mycket du vill. Liksom, du ska sparka bra jävla hårt om du ska sänka Akebono på en kropps spark :)) Kom igen när du börjar kunna sparka jodan eller när jag gått ner till matchvikt ^^

Seriöst, skönt att höfterna börjar bli normala igen... Vad snackar vi om nu? 3 års gymande för att sabba dom och 4-5 år för att räta ut dom igen?

2008-03-24 @ 21:05:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0