Veckan som gått

Har varit tung. Efter Koh Lanta fighten så tog jag en vilovecka för att dels bli frisk från förkylningen samt att försöka ge de småskador jag hade en chans att läka. Så jag har i princip inte tränat speciellt hårt under en längre period sen Balifighten. För efter den tog jag 5 dagars vila, sen tränade jag en vecka, tog Koh Lanta fighten och blev näradöden sjuk, dvs förkyld, haha! Med undantag för några ronder lätt sparring, mkt lätt kondition samt lite rull och bank på säcken så tränade jag knappt veckan innan, och veckan efter, viloveckan, spenderade jag i soffan ätandes thailändska ostbågar.

Men den här veckan har jag börjat köra igen iaf, 2 mma pass per dag, konditionen är skräp men det börjar lossna lite nu och det känns skönt att köra igen. Handleden spökar dock fortfarande, kan inte lägga vikt på den när jag stödjer mig med öppenhandflata på mattan, vilket är lite irriterande, samt att rörelseomfånget ”bakåt” är ungefär hälften av vad det borde vara. Jag minns inte att jag har gjort illa den, utan mer att det började göra ont och efter ett tag så var den så. Och trots nästan 2 veckor utan träning så har den inte blivit bättre. Ska försöka pallra mig iväg till sjukhuset någon dag och få den röntgad och klämd på få se om jag blir något klokare!


Kommentarer
Postat av: pr00h från mmaforum

har exakt samma sak med min vänstra handled. var värre förr men jag börja linda handleden med boxningslinda varje pass jag körde och sen jag gjorde det har jag inte skadat den igen, även om jag känner att skadan inte har försvunnit helt

2008-01-26 @ 18:55:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0