Battle On Bali - Video

Ok, här är bedrövelsen och lite tankar omkring det hela:


Battle On Bali - 12-27-07 - 165lbs - Andreas Hesselbäck vs. Fransino Tirta

Lika surt varje gång att se den. Jag lät nerverna påverka, frös, tvekade och höll mig inte alls till gameplanen. Sen förutom några direkta misstag så har jag även en del chanser jag inte tog, men sånt kommer väll med erfarenheten antar jag. Iaf, det första, förutom att tveka och låta han bestämma tempot, är nertagningen han får och hur han sätter upp den, så pinsamt, men ändå, jag kan inte låta bli att garva när jag ser det. Träffar han med en ganska bra kombination, han backar undan och vinkar med båda händerna som i ”kom då, kom då” Okej tänkte jag, och laddar på en till, varpå han snyggt och alldeles för enkelt glider under med en dubbleleg och tar ner mig. Gah!

Sen på backen, han passerar min guard, och nånstans här får han även in en smäll så det svartnar för ögonen, för när jag klarnar till har han mountat mig. Jag tar mig iof därifrån rätt fort och escapar även halfguarden. Dock gör jag det utan att ha underhooken, vilket är lite onödigt riskfyllt, men kommer därifrån iaf och går på en singelleg men vi hamnar både på fötterna igen.

Vi clinchar ett tag och här har jag värsta läget att knäa, men det händer inte, stampar han iaf två gånger på foten, borde även ha slängt iväg en armbåge elelr två, går sen på en halvslö legtrip, som jag säkert hade fått om jag sugit in han lite och lagt mer tygd framåt.

Sen står vi upp igen och här börjar början till slutet, efter et tag så bumrushar han mig med slag, å det visste jag att han för eller senare skulle göra, det har jag sett förut, så här var planen at dyka under dem och gå på en dubbleleg. Men det händer inte heller, istället backar jag och börjar veva tillbaka. Här borde jag även mixad slagen med knän, men inte då! Får iaf in ett par rediga träffar så att han håller på att ramla omkull men istället ramlar han in i mig med en stor vänster. Jag går i backen och han följer upp med två snabba slag och domaren bryter. Smällen som sänker mig är tillräckligt hård för att jag ska ramla omkull, men inte tillräckligt hårt för att jag ska somna, är fortfarande helt klar i skallen, föll bara omkull, reser mig upp utan problem efter. De andra två slagen tar i guarden, visserligen gör jag inget annat än att skyddar mig för att förbättra situationen, men det handlar bara om en 1-2 sekunder. Dock hade jag gärna sett att domaren gett mig några sekunder till och därmed chansen att ta mig därifrån.

Känslan att inte ha presterat efter min förmåga suger. För ärligt, jag är bättre än vad jag ser ut på videon. För fan, jag vet att jag skulle kunnat ta honom om jag bara gjort det jag skulle! Därmed inte sagt att jag skulle förlorat ändå, underskattade honom kanske en aning iaf, finns väll en anledning att han gått 9 proffsmatcher och fortfarande är obesegrad!? Iaf, den känslan suger, och den ska jag i fortsättningen ta med mig till alla träningspass, sparringpass och framtida matcher!


Kommentarer
Postat av: Sofie

Det är lätt att vara efterklok! "Underskattade honom kanske en aning".... :-) Men det är mycket bättre att underskatta sin motståndare än att överskatta sig själv.

2008-01-02 @ 23:06:15
Postat av: Laban

Näe, det är inte den Andreas jag känner som går den här fighten. Nu har du säkert utvecklats bra mycket sedan vi sparrade senast.. men det är som du säger. Du ger bort rätt enkla saker och hade det varit hemmavid hade du dammat på i ett antal lägen som gavs men som du gav fan i här. Som sagt, det är lätt att säga att man "frös" men här syns det rätt tydligt i min mening. Hade det varit jag som kom vevande så där efter dig hade det varit annorlunda:))

Tycker du ska sikta på nästa fight nu, nästa gång kanske huvudet är med också! Även en förlust är en vinst... Ha det!

2008-01-03 @ 02:01:51
Postat av: Niki

ja men ja håller med dig även om den andra killen va oki så bröt han väldigt fort, de va ju inte så att du låg helt utslagen, men som sagt nu är du en erfarenhet rikare :)
Ny match på g?

2008-01-04 @ 08:22:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0