Visaresa till Malaysia

Om några timmar klivar jag på en buss till Penang, Malaysia för att söka nytt turistvisum. 12h tar det enkel resa. Har förberett mig genom att bara sove någon enstaka timme i natt och köpt mig en fräsig upplåsbar kärringnackstödskudde! Jag skulle egentligen kunna använda min tredje 30 dagars stämpel men den vill jag istället använda som backup för att komma in i Thailand igen om jag nu skulle bli nekad ett visa i Penang. Den Thailändska ambassaden i Penang är nämligen en av de många ambassader som har infört striktare visumkrav för turistvisum. Dock har jag alla papper de kräver så det ska inte vara något problem.

Har köpt en paketresa från www.visasiam.com bokat via campet för 4.500 baht. I det ingår, resa dit och tillbaka från Phuket. 2 hotell nätter med mat samt skjuts till och från ambassaden. Prisvärt faktiskt! Visumavgiften till ambassaden tillkommer dock.

Jag hade egentligen planerat en längre egen lågbudgetresa till Vientien i Laos, för där delar med fortfarande ut dubbla turistvisum utan problem, vilket skulle ge mig 6 månader istället för 3. Men den resan skulle gå på ungefär det dubbla priset. Så då känns det helt enkelt inte värt det då den är mkt mer komplicerad än denna och inkluderar både tåg, buss, taxa och jaga hotell på egen hand.

Åker som sagt om några timmar och är tillbaka på tisdag kväll. Höres då!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad bra att du anammade min kärringlook... då känner jag mig inte lika dum längre, för jag måste erkänna att kudden passar nog bättre runt min nacke än en tatuerad, rakad muskelknutte. :-p

2008-04-20 @ 20:25:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0