Syrran på besök

Syrran och en av hennes kompisar är här på semester. De kom i fredags. Riktigt roligt, har inte sett henne sen jag åkte då hon tyvärr inte kunde följa med när resten av familjen var här för några månader sen. Har tagit dem runt lite på shopping, de har kollat in campet och hur jag bor. Ska försöka ordna en dubbel-privat muay thai lektion till dem senare i veckan. Har tyvärr inte kunnat hänga nått på stranden med dem då mitt knä fortfarande är ett öppet sår.

Vi svängde förbi Phuket Zoo idag, å det kändes som ett slöseri med pengar faktisk, ok, det var lite småcoolt, men egentligen var det bara en uppvisning i misskötsel och djurplågeri. Tigrar i 2x2 meters burar, 3 kameler i en inhägnad på kanske 100kvm, endast betonggolv! Å så vidare, å så vidare.

Dock hade det sina ljuspunkter som gjorde det värt de 500bahten det kostade att gå in. En apa som runkade på ett väldigt påhittigt sätt, han gjorde ett ”veck” mellan ena foten och ena armen sen tokjuckade han i det! Sen en annan apa som fick tag i min t-shirt och började slita. Å till sist, myten och legenden, den enarmade(!?) tigerskötaren som petar på en nerdrogad tiger med en bambupinne medans besökare får ta kort sittandes bredvid den.

Sen har syrran gett sig ut i thaitrafiken på en hyrscooter. Va lite tveksam i början, efter att hon igår provkörde min drog jag faktiskt tillbaka rekommendationen om att de skulle hyra skoter, hehe. Men idag prövade hon igen och det gick fin fint!


Kommentarer
Postat av: paul

tjenare! tråkigt me skadan!
va gör man i phuket om man går skadad några veckor, om dykning och strandhäng e uteslutet!?!
jag går i tankr om liknande resa/upplägg å om jag hade varit skadad hade jag nog blivit knäpp..

2008-04-06 @ 18:07:32
Postat av: Andreas

Paul: Haha, ja, vad gör man! Kollar på teve, film, käkar massa godis, hänger på campet när de andra tränar, dumsurfar vid datorn...å sånt spännande! ^^ Men, å andra sidan, hellre skadad här nere än där hemma!

2008-04-07 @ 14:12:06
URL: http://solskenknogarskenben.blogg.se
Postat av: paul

så jäkla sant! har själv tvingats emigrera från luthagen till nyby.. och blivit dunderförskyld..feber i pensionärsgetttot e ingen höjdare

2008-04-07 @ 17:08:56
Postat av: nicke

tjena. har läst din blogg ett tag och är själv sjukt sugen på att åka ner och träna. min enda fråga och som det ofta är lite tabu omkring är ungefär hur mycket pengar man kan behöva? om man vill vara borta ett tag kanske 2 år ungefär. och resa runt där nere på olika gym. har faktist redan börjat spara och har inga planer att åka ner än på 2 år iaf. men ungefär hur mycket. hundra tusen?

2008-04-08 @ 22:10:06
Postat av: Andreas

Nicke: Hej! Kul att du läser! Det tycker jag absolut du ska göra, kan lätt säga att dra iväg så här som jag har gjort är bland de bästa jag gjort!

Ang, kostnader, kolla senaste inlägget, den frågan får jag så ofta så jag skrev ett inlägg om det! :)

Ska du resa runt blir det ju lite dyrare, men jag tror det jämnar ut sig om man ser till att Phuket är lite dyrare. Jag hade ca 90.000 när jag åkte har strax över 50 kvar! Men då slösade jag rätt friskt de första månaderna. Så, svar: Ja! 100.000 "borde" räcker för två år om du verkligen snålar.

2008-04-09 @ 09:00:01
URL: http://solskenknogarskenben.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0