Blött & galet

Helt sanslöst och riktigt roligt. Efter 5 timmars thailändsk nyårsfirande är jag dyngblöt, frusen, insmord i babypudergegga och mina fingrar och tår ser ut som gråbleka russin. Det började redan 20m ner på gatan när vi svängde ut från huset. Där stod en mindre arme med småungar beväpnade med trädgårdsslang, vattengevär samt hinkar och skopor med vatten som de öste ur en gigantisk tunna de hade ställd där. Så det tog ungefär 22 sekunder sen var både jag och Wade, som satt bakpå, genomblöta.

Så såg det ut längs hela vägen mot Kata och Karon, och änvärre i de centrala delarna, folk stod i klungor och öste och kastade vatten på det som åkte förbi. Gick det tillräckligt sakta så omringade det moppen, pudrade oss med babypuder och hällde vatten på oss, och han de så tog det babypuder blandat med vatten och smetade på våra kinder samtidigt som de alla önskade oss gott nytt år!

Lite senare i närheten av barstråket hände samma sak, bara det att en av de klungor vi passerade bestod av katoyer, sk. ladyboys, och de smetade babypuder på alla andra ställen än på kinderna! ^^

Vi deltog till vår fulla förmåga i firandet med varsitt vattengevär och varsin flaska babypuder. Vi hade även en kamera och tog en del bilder, med betoning på HADE en kamera. Den dog! Dock hade vi räknat med det och de var Wades gamla stenålderskamera som vi tog med, så det gjorde inte så mkt, hade iof varit kul med bilderna.



Kommentarer
Postat av: Syrran

Haha!! Vill du att jag ska mejla över bilden på dina tår lr?? Riktigt snuskigt. Du ser verkligen död ut. Nu är det skönt att vara hemma hos Johan o Viggo, dem hälsar tillbaka.
Kram!

2008-04-14 @ 22:17:18
Postat av: Andreas

Haha, nja, känns som jag klarar mig utan faktikst! :)

Gick det bra att flyga hem då?

2008-04-15 @ 07:59:05
URL: http://solskenknogarskenben.blogg.se
Postat av: Syrran

Det gick mycker bättre hem än dit. Sov nästan åtta timmar i sträck på planet. Tror detvar för att jag köpte en nackkudde en sån där som ser ut som en banan. Kände mig som en pensionär men jäklar vad skönt det va.

2008-04-15 @ 21:45:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0