Veckan som gått

Ok, varit lite dåligt med uppdateringar igen, men har kommit in i en vardaglig lunk så dagarna bara rullar iväg.

Ray är tillbaka och träningen har gått riktigt, riktigt bra den här veckan, som visserligen varit kort, men iaf. Har kört två mma pass per dag, med undantag i måndags då jag vila och i onsdags då campet var stängt pga. storhelg i thailand, kungens födelsedag. Körde visserligen ett konditionspass på förmiddagen, men sen tog jag min luftmadrass och brände iväg till stranden!

Tänker inte tjata sönder er med träning helt och hållet, men så här dagens pass sett ut iaf.

Förmiddagspasset

Uppvärmning, stretch, fortsatt uppvärming med en positionsdrill, sidemount, till scarfhold, till nortsouth, till side, till mount osv. Sen teknikdrillning på backen, guardpasseringar och positionering. Sen dags för fys, 3st 4minuters ronder med 4 övningar per rond i 30sek’s intervaller. Ex på övningar, 5-slag 1 sprawl om och om igen, bara sprawl, upphopp från huk och dra knäna mot bröstet, runningman (stå som en sprinter startar, sen skifta det ben som är fram samtidigt som man pressar höften mot backen och tittar upp i taket, är jobbigare än vad det låter), burpies (en armhävning + ett upphop sen ner till ny armhävning om och om igen), bara armhävningar, å så vidare. Jag hade Ray skrikandes i mitt öra alla tre ronder så jag köra fullt ös hela tiden. Det gick bra men ärligt talat så var det tungt och det var med sega steg jag hasade fram till vattenflaskan efteråt, han för övrigt ta fyra klunkar sen var det dags för 5st 5 minuters ronder grappling. Avslutade med 800st chruches.

Eftermiddagspasset

Uppvärmning, stretch, fortsatt uppvärmning med att drilla 30 armbar, 30 trianglar och 30 svep från guard. Sen körde vi åter igen teknik på backen, 3 olika svep från halfguard. Sen snabb flås, 3x30 sprawls med alltvadduorkar-skuggboxning emellan. Efter det 5st 5minuters ronder grappling. Sen efter passet hade jag tur och fick köra lite matchsparring med en 190cm’s 100kg’s snubbe. Fullt ös och det gick faktiskt riktigt bra, han är en duktig thaikille och han satt mig på arselet 2ggr, men…jag backade inte, pressade framåt, smattrade på med kombinationer och fick in en hel del bra lowkicks. Men det var småskönt att det bara var 3st 3 minuters ronder och att även han hade varit med på fysen och grapplingen! :P Skönt pass!

De övriga passen har vi kört stående, jag har drillat gameplan specifika kombinationer, scenarion och situationer och sparrats en del.

Formmässigt känns det riktigt bra. Ska jag leta negativa saker så är det att mitt stående faktiskt blivit lite lidande, vilket är pinsamt med tanke på att jag har bott på ett Thai-camp de senaste 3 månaderna. Samt att jag själv inte är nöjd med konditionen, trots att jag aldrig varit i bättre form än vad jag är nu. Jag vill verkligen kunna pressa skiten ur min kille på Bali! Mitt groundgame ser däremot riktigt vasst ut och jag har gjort mycket bra framsteg senaste tiden, det har verkligen lossnat de senaste veckorna, känns riktigt bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0