Dagens träning

Resulterade tyvärr i totalt 12st stygn. Som tur var, för mig, inte på mig. En olycklig panna-mot-ögonbryn under grapplingen imorse, 5stygn. Å på eftermiddagen en olycklig fot-i-ögat, 7 stygn. Ska väll tillägga att jag inte var orsaken till nått av dem! Cutts som kräver stygn under träning förekommer då och då, jag själv har varit lyckligt förskonad och det har faktiskt inte varit många alls medans jag varit här och att två ska hända på samma dag!? Lustigt!

Dagens träning då, andra träningsdagen denna vecka och jag måste säga att efter eftermiddagspasset så upplevde jag en ny höjd av nära-döden-pga-dålig-kondis! 3 ronder på padsen, 5 ronder boxningsparring, som spårade ur en aning och slutade med jag och en till person helhjärtat försökte plocka av varandras huvud och ta med hem. Det hettade faktiskt till på riktigt en liten stund, men som alltid slutar det med varsin ursäkt, några skrattsalvor och en kram och ett glädjesamt utbyte i vad som tog var, vad som fick knänen att vika sig och vad som gjorde ondast. Iaf, 5 ronder sånt sen 3st 5minuters ronder MMA sparring.

Efter det var jag färdig...väldigt färdig! Måste dock tillägga att det har varit två riktigt bra träningsdagar i sträck. Axeln känns av lite grann, men inget direkt hinder i träning, är optimistisk, och foten, den är ok. Det är bara formen och konditionen som är åt pipan och ringrostigheten som bitit sig fast de senaste 3 månaderna.

...å det faktum att vågen fortfarande visar 83 är lite surt med. Satsar på 78 om två veckor! Får se hur det går!

Kommentarer
Postat av: thomas

coolt! 12 stygn OCH sopat mattan med din nya kompis stepfhaan "åuh vjiäum eijh duuhh dååh ?" på fightermag.se ;-) gröthalsar !

keep up the good work, å fortsätt blogga på. läsvärt och inspirerande !

2008-07-16 @ 21:59:20
Postat av: Laban

Ha! Fetto! Välkommen till livet nära 30 strecket mannen! Välkommen till min värld där kilona kommer för att stanna och fysiskt kondition är nått man läser om! :))



Kämpa på och låt axeln läka nu...

2008-07-17 @ 10:48:37
Postat av: Jonte

vad är det som har hänt med axeln? När skadade du dig? :o

Kör järnet nu! Kommer förmodligen upp tidigare än väntat! :)

Har fixat mig en egen blogg, härmade dig lite hehe, om du vill får du gärna kika in och rätta mina fantasifulla budgetar osv! ;)

Train hard, fight easy! /Jonte

2008-07-17 @ 15:51:09
URL: http://phuketfighter.blogg.se/
Postat av: Andreas

Laban : Haha! Du det här är bara ETT TILLFÄLLIG Labanlikt stadie! Det går över! ^^



Jonte: Skadade den i grapplingturneringen i Singapore för några månader sen i en nertagning, har krånglat sen dess! Najs, kikar in! :)

2008-07-17 @ 16:36:26
URL: http://solskenknogarskenben.blogg.se/
Postat av: Veronika

Hahaha jag vet... visst är jag rolig?? :o) Nä men vet inte vad jag höll på med riktigt... hahaha. :o)Ska inte sitta här allt för länge... har kört bil typ 30 mil på två dagar så e lite spänd i axeln... däremot ska jag ta mig till gymet snart. :o) Antingen vifta lite hantlar eller köra ben... fåsse. :o) Kraaam

2008-07-18 @ 15:43:24
URL: http://nikapika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0