Dagens träning

image186

Morgonpasset


Bra turnup, 22st var vi totalt. Är ett riktigt starkt gäng här nu! Drillade teknik först. Armdrag, från guard och motståndaren framför på knä, till att ta ryggen och flatta ut. Sen armdrag till att ta rygg och vända över och choka. Sedan armdrag till rygg till att flatta ut igen och personen under escapar genom att frigöra en hook och börja vända och därifrån sätta up head?n arm och flytta över till side.

Sen körde grabbarna kondition, och då jag verken kan sprawla eller göra armhävningar pga axeln så hoppade jag upp på cykeln och cyklade som en dåre i en kvart sen gjorde jag 100 meter knän och 100 meter djupa grodhopp. Satt ut på rullningen de sista 20 minuterna för att låta axeln vila lite.



Eftermiddagspasset

Fredag eftermiddag, alltid lite mindre med folk då. Blev ett lagom lugnt pass då alla var rätt slitna. Började med 3 ronder skuggboxning, 3 ronder på padsen, och 3 ronder sparring, 3minutersronder med 30sek vila emellan. Gick riktigt bra på padsen, har börjat fått bra resultat av nya stretchningen och höfterna börjar bli bra mycket mer flexibla. Borde ha fått armen ur a***let långt tidigare och gjort det här. Får skylla på att jag inte fick tipsen om stretchövningarna för ens för en månad sen! ;)

Sen drillade vi teknik. En riktigt sweat step-over guardpass. Byggde sen på den med att ta mount och sammtidigt sätta up en varient på head?n arm. Böt sen ut head?n armen mot en bananasplitt direkt efter guardpassen. Efter det rullade vi några ronder och gick hem!

Lite halvtråkig vecka med tanke på axeln. Den vill inte riktigt ge med sig. Har som mest ont på nätterna, men det blir bättre iaf. Har inte kunnat vara med på allt, skippat viss kardio och hoppat över en del rullningar. Men försökt sysselsätta mig med annat så jag fått svetta iaf!


Kommentarer
Postat av: Lillebror

Det heter väl endå " Dagens träning " ?

2008-04-20 @ 09:07:45
Postat av: Andreas

Ja, vad står det då? ;)

2008-04-23 @ 07:57:31
URL: http://solskenknogarskenben.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0