TMTs Grappling team dominerade!

När helgen var över så hade vi totalt 10 guldmedaljer och 6 silver (med reservationer för att det inte är på pricken rätt). Som team dominerade vi submission grappling delen av tävlingen, vi hade i princip folk på prispallen i samtliga viktklasser och samtliga divisioner och tog således hem team trofén. Plus att Ray, våran mmainstruktör tog dubbla guld i Elit divisionen, i sin egen viktklass och den öppna.

En mycket lyckad och mycket rolig helg!



För min egen del är jag faktiskt rätt besviken. Jag tävlade i den avancerade divisionen och i minus 83kg, tyvärr var det alldeles för några i min viktklass så jag fick bara två matcher. Jag tog visserligen silver, men med endast 5 deltagare i den divisionen och viktklassen så känns det inte, och tycker jag inte att det är nån direkt bedrift. Plus att jag BORDE ha vunnit guldmatchen, men jag gjorde några misstag samt att jag hade klockan emot mig. Som tur var så hamnade jag i final mot en annan kille här från campet så guldet hamnade trots det hos oss, nått bra iaf!

Här har ni matcherna, jag sitter på en rätt kass uppkoppling så jag kunde inte ladda upp nån vidare bra kvalité, men bättre än inget, så uppdaterar jag om det kommer upp bättre senare.

Match 1 - Mot en kille från Korea tror jag.


Match 2 - "Finalen" mot Allan, också en TMT gäst.


De första jag tänker på när jag ser de båda matcherna är att jag är alldeles för avvaktande och på tok för snäll. Jag driver inte på och stressar så som jag borde göra. Första matchen är ok, jag vinner ju, men jag borde ha jagat efter nertagning, samt att jag lät han driva på och få sin nertagning trots att jag sprawlade.

Andra matchen, finalen, samma sak här, borde ha varit mer aggressiv och jagat nertagningar. Första misstaget är att jag hamnar med båda armarna runt hans midja när jag sprawlar och han är snabb på att overhooka dem och vända mig. Andra misstaget, efter att jag tagit ner honom och försvarat hans triangel och vänt han vänder han mig ryggen och där har jag chansen att iaf försöka ta hans rygg, men jag backar istället, lite dumt! Så efter 6 minuter står det 2-2, från varsin nertagning, å i sista sekund går jag på en singelleg som jag hade kunnat driva igenom om jag haft ett par sekunder till, men domaren bryter istället och det blir sudden death. Första nertagningen vinner, och den fick han.

En annan sak som är lite roligt, är att jag har ett figure four ankel lock på honom, som jag iof inte tror att jag hade kunnat dragit ut honom på, men iaf. Domaren säger då att det är otillåtet och en mindre diskussion utbryter medans båda ligger där och funderar på om jag får göra det eller inte, men jag fick inte och avbryter. MEN, det va fullt tillåtet enligt reglerna, dock inte i novice divisionen. Domarblunder.

Slutsats. De va kul och skulle det komma fler tillfällen att gå rena grapplingmatcher skulle jag nog göra det men jag är inte och kommer nog inte bli en grappler. Visst, jag grapplar gärna, men då vill jag helst slå på dig samtidigt! ;)

Kommentarer
Postat av: loneslav

härligt att se räkan :) sågstabilt ut lite het på gröten kanske ;)

ps anderson silva körde över rich franklin IGEN! haha UFC77 (gick i helgen )

2007-10-23 @ 20:47:27
Postat av: Fredrik

Tjena gay! Grattis till silvret!!

Haha, har en fråga kan du ta reda på vad "bandet" eller vad musiken heter som dom spelar på träningarna ibland.. Thaimusiken som dom har poppat till om du vet vilken jag menar, den är så grym!

Hare så bra!! CIAO!

2007-10-23 @ 23:18:02
Postat av: Niki

Det kommer bara gå uppåt killen!! Du kommer äta upp han i december!
77án va riktig bra! Franklin får ju ta o inse sig besegrad åter igen m HÄSTLÄNGDER!=)

2007-10-24 @ 08:13:02
Postat av: Laban

Ja, du är för snäll. Du är ju elakare när vi grapplas men då kane det är mer hat inblandat :). Tyckte du hade full kontrol på första matchen men som du sa, alldeles för avvaktande. Det enda han lyckades med var att få poäng på den nedtagning du "bjöd" på.

Kör hårt!

2007-10-26 @ 15:53:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0