Dagens träning

Blev ett pass i måndags, sen inget i tisdags pga massagen. Men idag körde jag på. Ett thaipass på morgonen och ett mmapass på eftermiddagen plus lite extra ronder med Ray efteråt. Totalt strax över 5 timmars träning.

Morgonpasset, thai.

Första passet i avancerade ringen. Började med uppvärmning, 40 minuter med hopprep och studsande på bildäck, varvat med lite dynamiskastretchövningar. Har börja lagt till det i mina uppvärmningar nu för att försöka öka flexibiliteten.
Sen en gemensam stretch och lite fler uppvärmningsövningar.

Efter det 2 ronder skuggning, 3 ronder sparring, endast boxning. Sen 3 ronder pads och avsluta med 3 ronder på säcken. Alla ronder på 4 minuter.

Sen till lite fys, börja med en övning som inte låter så jobbig men faktiskt är riktigt besvärlig. Stå på tå framför en säck, sen putta säcken med raka armar tills armarna är rakt ovanför huvudet och säcken i kraftig vinkel och sen hålla den där i 10 sekunder, ta ner den, daska på med några knän, sen putta upp den igen, osv. vet inte hur länge vi gjorde det men hela kroppen skrek iaf efter en stund. Sen en massa olika hantelsving. Sen 3x1minut med steppa upp och ner på en bänk och avsluta med 200 situps.

Eftermiddagspasset, mma.

Gemensam uppvärmning och stretch, sen 20 armbars, 20 trianglar och 20 svep från guard. Efter det drillade vi några tekniker. Armdrag och olika sätt att ta ryggen. Sen efter det fys, blev 3x4 minuter med olika övningar, typ sprawl, upphopp, armhävningar, knän, situps, med övningsbyta var 30’e sekund.

Sen grappling, 5x5minuter. Å efter passet körda jag lite stående tekniker med Ray. Där ena personen körde lätt sparring helt valfritt och den andra kontra med givna kombinationer, 3x4minuter var.

Riktigt bra träningsdag, känns bra i kroppen nu får se hur det känns när jag vaknar!

Kommentarer
Postat av: Fadren

Om du vaknar, ja!
Kan vi skypa nåt på lördag eller söndag eftermiddag, månntro?
//Fadren

2007-10-03 @ 20:03:30
Postat av: Andreas

Fuursan: Ha, jo, jag vaknade, lyckades dock inte ta mig upp till morgonpasset! Det kan vi göra, båda passar bra för mig, loggar in på msn och hojtar till dig lr Daniel så testar vi! 16-17 tiden hos er på nån av dagarna?

2007-10-04 @ 08:43:08
URL: http://solskenknogarskenben.blogg.se/
Postat av: Daniel P

Lycka till med matchen, har vi tur sa kanske vi ar i Thialand da sa kan vi komma och titta! Vi har hittat Thai gym har i kambodja mycket billigare an i Thailand kan varmt rekommendera det endast 1 dollar per pass i Phnom Phen lite dyrare har i soder men inte sa mycket. Du kanske ar sugen pa att mota upp oss pa Lanta? vi ska dit och trana efter Vietnam super mysig o mkt lugn. vi reser fran Ho Chon Minh den 14 maial mig ditt Thai tele nr.
Trana hart!!

2007-10-04 @ 10:37:45
URL: http://kratosdanne.bloggspace.se
Postat av: Fadren

Säxtånn-schuttontiden passar gött!
//Fadren

2007-10-04 @ 18:59:33
Postat av: Fadren

På söndag alltså!
//Fadren

2007-10-05 @ 18:58:17
Postat av: Lillebror

Höjt! Idag, lördag, klockan 17 våran dit ska det skypas enligt de andra. Hoppas du hinner se det innan :P Hare bra! :)

2007-10-06 @ 11:38:01
Postat av: pathric kuken bergman

tja gubben,saknar dig lite.kul att det funkar för dig där nere,grymtavis på dig. du ser ut att vara i din livs form. får nog träna lite om jag ska ligga på samma planhalva som dig när du kommer hem. jag kör på bra med mycket löpning,hinderbana mm.går hoss pjerr,napprapraten två gånger i veckan han har fått koll på min rygg och knän grymt skönt. jag väger 88kilo. djävligt skönt. ta hand om dig mvh pathric

2007-10-07 @ 20:36:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0