Dagens träning

…var tuuung!

Förmiddagspasset

Blev det thaipass, och efter det vanliga 30 minuterna med hopprep och övrig gemensam uppvärmning fick jag jobba på säcken i 6 ronder innan det var min tur med padsen. Och hela tiden flåsade en tränare mig i nacken, rättade teknikerna och skrek ”MO POWWA!” var fjärde sekund, det blir jobbigt efter ett tag. Sen var det dags för 3 ronder pads, 4minuters ronder som vanlig, förutom sista ronden då som kändes som en evighet, och förmodligen var det också, jag var nämligen ensam i ringen kvar då och tränaren som klockade ronderna pysslade med annat…var nära att göra en Laban! ;)

Efter det lite clinchtekniker och clinchsparring.

Sen pysslade vi med lite polymetriska övningar, dvs jonglera med medicinbollar på diverse sätt. Avslutade med 200 situps, och de första 50 med en tränare som slängde bollen i magen vid varje situps, de borde inte va nått problem, men han lyckades träffa nedre revbenen och solarusplexus i princip alla 50 gånger, mindre skönt!

Avslutade med cooldown och stretch. Allt som allt 2.5h, ett bra och skönt pass!

Eftermiddagspasset

MMA och det blev ännu värre.

Efter att ha värmt upp och drillat några benlås och counters gick vi på cardion. Började med att hoppa djupa grodhopp över mattan, vända, och springa på alla fyra tillbaka, sen göra så för alla mattrader på bredden, tror det är 8 rader. Sen göra hela den grejjen 8ggr. Efter det körde vi en 10, 9, 8. Som i sig inte brukar vara så jobbig, men nu var det. Dvs, 10st jumpingjacks, 10st sprawls, 10st armhävningar, 10st sittups och 10st upphopp. Sen börja om med 9 av varje, sen 8, osv ner till 1.

Efter det grappling, blev bara 6st 4 minuters ronder.

Sen lite extra matchcardio på det. Samma som igår. 30 sekunders intervaller av att stå upp och boxas, sprawla och skjuta in och nästa intervall ground’n pound på en liggande säck. Körde 3st 4 minuters ronder med 2 minuters vila emellan.

Nu ska jag äta tonfiskröra med kex och lägga mig i sängen och dö! :)

Kommentarer
Postat av: Tommy

Tjena killen...följt bloggen och är avundsjuk men samtidigt inte...tuff träning och jag kommer förmodligen bryta ett ben i samband med att du kommer tillbaka för att slippa sparring:o)...om jag nu får igång mitt lata och kommer igång och tränar igen, har inte blivit något på hela hösten.Frågan är ju bara hur du har det med vikten, börjar det märkas något?

Ha det gott...

2007-11-16 @ 14:41:54
Postat av: Pälle

Tjena Tigern.
Kollat runt på bloggen och låtit mej imponeras. Dels av IT-upplägget (ambitiöst...ingen halvmesyr)och naturligtvis av din "fighting-skill"
Lyckades kopiera Youtubelänken och skicka till våra gemensamma polare inom "Secret Ops-You know what I mean"
Är vädret fortf regn och 27 grader?
Mår örat bättre?
Fick du rännis av glassen?

Kram Pälle

2007-11-18 @ 00:48:06
Postat av: Andreas

Tommy: Äh, kom igen nu, nu har ni ju ny lokal och allt, bäst du sätter igång å tränar för jag har lärt mig lite nya dans steg här som jag vill visa! ^^
Vikten är väll ok, går runt på strax under 79kg och fightas på 75kg! Snart lättviktare! :)
Ha det gått så hörs vi!

2007-11-18 @ 16:03:17
URL: http://solskenknogarskenben.blogg.se
Postat av: Andreas

Pälle: Tackar, tackar! :) Ah, va kul, du får ta och hälsa alla så gott förresten! Vädret är bättre, har inte regnat på en vecka och det har varit runt 30 grader om dagarna. Örat är nästan lika snyggt som mitt andra öra och ja, det bubblade till lite av glassen! ^^

2007-11-18 @ 17:10:14
URL: http://solskenknogarskenben.blogg.se
Postat av: Laban

Du.... du må kanske kunna spela pads och hoppa hopprep bra nu... men det krävs lite mer för att "göra en Laban". För det första attackerar du det hela helt fel, all den här cardion hjälper inte, sluta med den. Ät mer ostbågar och pizza,se till att skaffa dig en ca 10kg tung bilring runt midjan. Slutligen skaffar du dig en duktig grappler som speed/power grapplar med dig samtidigt som du håller andan... då kommer BARFEN som ett brev på posten!!

Lycka till :))

2007-11-19 @ 09:15:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0