Kul Jul

Träningen denna vecka har gått riktigt jävla bra rent ut sagt. Har kört på dubbla pass varje dag, dundrat på hyfsat med cardio, dock inte så att jag bränt ut mig. Körde sista passet idag, blev ett lätt ett. Vart 6st 5 mintuers ronder av grappling från stående. Jag är i form! Mitt groundgame känns riktigt vasst och jag VET att jag är bättre på fötterna än han.

Vågen visar 77.5-78kg å då har jag redan skalat av de mesta av fettet, så på måndag (julafton!) måste jag lägga mig under 75kg och ligga där tills invägningen som är på onsdag. Till det projektet har jag köpt en jättesexig bastudräkt som jag tänkte först jogga runt lite i och sen klafsa in på Phuket Spa och låna deras bastu! Sen så igår, idag och imorgon (fre, lör, sön) har jag och kommer jag att dricka löjligt mkt vatten, har väll pressat i mig lätt över 10l idag. Detta för att sätta kroppen i ett sorts ”kissmode” för att påskynda vätskeutdrivningen på måndag. Och efter det vara väldigt återhållsam med vätskan och maten fram tills invägningen

Vi flyger till Bali på tisdag, det tar hela dagen och vi kommer fram på kvällen. Invägningen är på onsdag eftermiddag. Eftersom jag inte vet var eller hur vi ska bo så vågar jag inte ”cutta” när vi väl är på plats och därmed riskera att inte klara invägningen på första försöket och tvingas in i bastun kvällen innan fighten. Därför väljer jag att droppa all vikt innan jag åker, kommer bli tungt men det kommer gå samt att jag vet att jag har 24h på mig att ladda om efter invägningen. Återkommer med uppdateringar kring detta projekt senare! Ska ärligt talat bli lite spännande!

Kommentarer
Postat av: Roger

Skitkul o följa din blogg jag o tjejen ska ju till Tmt nästa år fast i september men du kanske är kvar fortfarande då.

Tänk på att kroppen binder vätska vid flyg resor.
Så det är nog en bra ide o tappa vikten före.

God jul !

2007-12-23 @ 12:12:20
Postat av: Jakob

Shit, mannen! Du ser ju grymt deffad ut! :)
Blir knepigt att ta dig, när du kommer hem...nästan så jag funderar på att börja ladda redan. Måste rensa ut gummans prylar från mattan först bara...;)

Håller tummarna den 27:e, jag räknar med en vinst och en update senast 2 timmar efter fight! ;)

Go get him, Tiger! :)

OSU!!!!!

2007-12-23 @ 13:47:58
Postat av: Laban

Vi får ta han tillsammans Jakob... jag hänger mig runt knäna på han så får du jobba mot huvudet!

Håller tummarna för dig Andreas, du verkar grymt laddad. Håll dig till din gameplan baraså kommer du nypa det här.

2007-12-24 @ 21:13:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0