Första träningsveckan "tillbaka"

Jah, sådär då. Första veckan på mattan igen efter nästan en månad i soffan med munkar och glass!

Foten ser ut som den ska, lite öm bara om jag studsar runt på den eller om någon trampar(!?) på den, men den hindrar mig inte från att träna längre iaf. Dock är axeln fortfarande som den var innan, å det trots nästan en månad av total inaktivitet och ansträngning, samt en massa antiinflammatoriska preparat och krämer.

Detta får mig att;

1) Bli lite tjinkig!
2) Flytta misstankarna från en inflammation till en lätt bristning i rotationsmuskeln. Vilket vore smått tråkigt.


Som tur är, är Rehab det absolut vanligaste behandlingssättet mot denna sorts skador, iaf de mindre, som jag tror jag har, om det nu är en bristning överhuvudtaget!? Så jag har införskaffat mig ett par gummiband och spenderat en del tid med de allra minsta hantlarna på gymet och viftat satan med dem, med diverse övningar för att stärka rotationsmuskel. Så, tänkte fortsätta så här och se var det tar mig.

Träningsveckan har gått på halvfart, klämt in 5 grapplingpass, 2 MMA pass och så rullade jag idag på öppna mattan. Å den har minst sagt varit småtung, visste ni att ha arselet parkerat i soffan och lassa in munkar varvat med glass INTE är bra för konditionen!? Ha, inte jag heller, så ni kan ana hur förvånad jag blev när jag efter några ronder kondition och ronders rullande låg som en våt disktrasa på mattan i vad som kan beskrivas som en näradöden upplevelse!

Hur som helst är det riktigt, riktigt skönt att träna igen!

Kommentarer
Postat av: Mi

Bra att ta det lite ez ett tag. Se till att bli helt bra så du åter kan ge 100%. Följer denna blog med intresse då jag funderar stark på att besöka er.



Vänligen Mi,Stockholm

2008-07-06 @ 02:39:34
Postat av: Mi

ps. minuter kvar till UFC 86. Hoppas ni kan se sändningen. Peace!

2008-07-06 @ 02:45:22
Postat av: Andreas

Tjena Mi, kul att du följer bloggen å det är klart du ska ner hit fan! :)



Å vi vart precis klara med livesändningen av UFC här hemma hos mig faktiskt! :)

2008-07-06 @ 07:22:12
URL: http://solskenknogarskenben.blogg.se/
Postat av: Veronika

Haaaahahahahahahahhaahah!!!!!!! viftat som fan med de minsta hantlarna. :o) Tänker mig dig som en seriefigur. Kram påre... ;o) skrattar... viftat...

2008-07-13 @ 00:29:40
URL: http://nikapika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0