Uppkommande match & träning


Den 9:e oktober ska jag gå match på Bangla stadium. En mma match, med ufc regler minus armbågarna på backen, mot en annan kille här på campet. Så dem har separerat på oss så vi inte tränar samtidigt. Ska bli riktigt roligt. Så nu kommer jag inte längre köra mma på förmiddagarna, då han gör det, utan då blir det ett thaipass istället. Börjar med det på måndag.

Blev bara ett pass idag pga uppdelningen. Å idag var första dagen då jag kunde ligga på rygg på backen utan att grina illa pga solbrännan. Å det blev ett riktigt bra pass faktiskt. Vi var en hyfsad grupp också, 10 pers. Först drillade vi lite tekniker och escapes från mount. Sen blev det cardio, 3x30 sprawl med skuggning emellan. Efter det grappling, blev en 6x4 minuters ronder. Sen efter passet körda jag 3x4 minuters stående sparring med Ray. En riktigt bra pass rakt igenom.

Märker en enorm skillnad vad det gäller konditionen redan nu, efter 3 veckor. Återhämtar mig snabbt mellan ronderna, plus att jag orkade hålla bra tempo i sparringen på slutet med. Sen har jag mer eller mindre vant mig att träna i den här värmen nu. Skönt!


Kommentarer
Postat av: Sofie

Jag vet inte alls vart jag fick västerlännig ifrån, måste ha inbillat mig!! :-)

2007-09-22 @ 09:24:35
Postat av: Roger o Mia

Fantastisk blogg !! Kollar den varje dag, vi åker till TMT nästa år ska stanna 6 månader.
Lycka till på matchen ser fram emot häftiga fight bilder!

2007-09-22 @ 10:27:41
Postat av: Andreas

Sofie: Du måste ha gjort det! :P Roger & Mia: Tack! :) Kul, det är ritkigt bra här faktiskt!

2007-09-22 @ 17:22:42
URL: http://solskenknogarskenben.blogg.se/
Postat av: Laban

Match, fan lycka till med uppladdningen och med matchen. Ska bli kul att höra hur det går/gick, hoppas du kan få den inspelad.
Om du har bra kondis ska jag ha basebollträ om vi ska sparras när du kommer hem ^^.
Kör hårt!

2007-09-24 @ 08:59:27
Postat av: Niki

Du kommer rocka i ringen o slå knut på en andra killen! =) Du får via mig talangerna sen när ja kommer ner.

2007-09-24 @ 13:30:59
Postat av: Andreas

Laban: Klart den kommer filmas och den åker direkt upp på nätet efter! :)

2007-09-24 @ 16:27:35
URL: http://solskenknogarskenben.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0