Första dagen, Bangkok

Flygturen gick bra, lyckades dock inte sova som planerat, slumrade max en timme.

Efter att ha snurrat runt ett tag på flygplatsen och fått ungefär 48 erbjudande om billig taxi så lyckades jag hitta den ”vanliga” taxi kön. De första som hände var att bilen stanna, för övrigt lyckades jag nog få en av de risigaste taxibilarna som kör med mätare, och det började ryka från motorhuven. Tvärnit! Chauffören studsade ut, slet upp motorhuven, tittar på motorn (för nått övrigt kan han inte hunnit med) smäller igen huven med ett brak och drar ett kort trumsolo med hanflatorna på den innan han kommer in svingandes i bilen igen. Och allt detta har skett mitt i en bilutfart från flygplatsen i full trafik. ”No problem, no problem” säger han med ett flin och forsätter, resten gick faktiskt bra, och fort, rally till hotellet!

Avana Hotell, helt ok rum med trådlöst internet och bra aircondition för 235kr. Lastade av grejerna i hotellrummet, tog en dusch och drog ner och käkade sen. Snodde en Bangkokkarta från receptionen och kikade, tänkte jag skulle strosa runt lite. Tog en taxi till närmsta Skytrain och åkte in till Siam Center. Spenderade några timmar där och på MBK. Köpte ett par ombyten, 2 jeansshorts + 2 t-shirtat för 1100baht, typ 240kr, helt ok! Sen va tanken att jag skulle åka till Lumpini Stadium och en nattmarknad i närheten där, men trött som fan efter flyget så drog jag tillbaka till hotellet. Ska upp tidigt imorgon och möta Fredrik på flygplatsen kl 5.30 sen drar vi direkt vidare till Phuket och Tiger.


Så om allt flyter på kanske det blir ett pass i morgon eftermiddag, senast torsdag morgon iaf!

Kommentarer
Postat av: viktor

Fan va skönt att allt gick bra! Hare gött nu å ta hand om brorsan!

2007-09-04 @ 17:24:52
Postat av: fjunis

bästa är att jag inte alls är avis..inte det minsta

2007-09-04 @ 18:02:04
Postat av: Lillebror

Skönt att du kom dit hel! :) Hoppas du har det skojsigt! Hare bra! :D

2007-09-04 @ 18:28:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0