Att svettas har fått en ny innebörd

Idag var det varmt, riktigt varmt, sa även de som hade varit här ett par månader. Perfekt för att köra första passen. Vaknade runt en halv nio, kastade i mig en 7-8 bananer till frukost. Tyvärr finns det inget hak i närheten som öppnar innan nio, så vi bunkrade upp med frukt kvällen innan.

Kort promenad till Tiger. Tar ungefär 5 minuter att gå från stället vi bor på till campet. Sen började vi köra, kort uppvärmning och stretch, sen drilla tekniker på backen ett tag. Efter det 4x5 minuter på säcken och sen 2x5 minuter mma sparring. Allt som allt varade väll passet strax över 1.5 timme. Men fy fan, de va riktigt, riktigt jobbig, värmen och fukten suger verkligen orken ur en, och kläderna va ungefär lika blöta som om vi skulle badat med dem. Skönt!

Efter passet hasade vi tillbaka till bungalowen, duschade, satt oss på Momma?s, restaurangen som ligger precis bredvid och käkade. Efter det direkt tillbaka till bungalowen, fullt ös med airconditionen och dog! Andra passet var ungefär samma upplägg, drilla tekniker, sen lite fys och avsluta med 5x5 minuter grappling, sen samma procedur som efter första passet, hem, käka, aircondition och dö!

Det kommer nog ta några veckor att vänja sig vid den här värmen, och ytterligare några veckor innan jag pallar att springa morgonrundan som de tuffa grabbarna gör! Värmen är dock himla bra för mina stela höfter och ljumskar iaf märker jag, redan mjukare än vanligt, snart ska jag nog kunna sparka folk i huvudet igen utan att ta ner dem först!

Kommentarer
Postat av: virre!

Fan grabbar ni impar på mig ;)
ska fan ta en bira för er 2!
Hare gött och kom hem med 8pack!

2007-09-06 @ 17:44:01
Postat av: S

Du måste ju mejla mig oxå, inte bara resten av the family. Känner mig utanför här borta, halvvägs till Norge. Imorgon sticker jag till franska Rivieran, så jag är inte så hemskt avundsjuk på dig. Det blir värre när slasket o mörkret kommer. Ta hand om dig dig... Pok!

2007-09-06 @ 20:28:50
URL: http://övergården.se
Postat av: Lia

Hej baby! Vad skönt att se att du har kommit fram hel! =) Ska bli kul att få se mer bilder, ser ut som världens paradis! =) saknar dig! *pussar i massor*

2007-09-06 @ 20:54:47
Postat av: loneslav

var nu inte en sån räka :P
fjunis

2007-09-06 @ 23:45:44
Postat av: Laban

Amenvaffannn...efter en vecka börjar du snacka om jodan.. blir kul att få hem dig efter ett år och gå runt och va rädd för jodan. :)
Du borde fixa en våg och föra dagbok på vikten förresten, för du skriver väl träningslogg va?

2007-09-07 @ 00:05:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0