Battle on Bali pre-fight

Gala, Battle on Bali.
Plats, Indonesion.
Typ av match, 3x5 minuter MMA, kombinerade UFC och Pride regler.
Viktklass, 165lbs (-75kg).
Motstånd, Fransino Tirta.

Här
är hans record och här en tidigare highlight, och här hans senaste match i Art Of War 8 (han i svart/gula shorts)

Ärligt talat inget som imponerar. Stående vevar har bara galet från höften, ser iof ut att ha bra lowkicks samt några fina höftkast. Dock vet jag att han är riktigt, riktigt besviken efter sin draw i AOW8 och har tränat riktigt hårt senaste tiden och ska tydligen vara i bra form!

Jag gör, och kommer, varken överskatta mig själv, eller underskatta min motståndare. Ingen tvekan att det här är en tuff match för mig. Killen är bjj lilabälte, han är 7-0 (dock endast i lokala indonesiska galor) sen tidigare och gick tiden ut till en draw mot tufft motstånd i sin senaste fight i AOW8. Men ser jag på matchen ur ett perspektiv baserad på dennas veckas träning, form och prestation. Samt ser till det fakta att jag är större och garanterat starkare, och räknar med de 2 veckor av hård träning till jag har framför mig, så ser jag en seger!

image98



Kommentarer
Postat av: Laban

Tycker han dippar huvudet så fort man slår mot skallen på honom. Tycker det är rätt tydligt i början av 2:a ronden när han blir lite pressad, vore fint att dundra in ett rakt knä efter en jabb :)

För övrigt tror jag du har ett mycket bättre ground game än han samt att du troligen är mycket starkare. Ser inte så mycket av hans lowkicks då han inte skickar på speciellt många sådana, fast vi vet ju att det räcker med en pärla så är man lite vinglig ett tag :). Det som bör vara hans främsta vapen är de aviga rallarsvingarna som förvisso är tydliga men det behövs bara en halvträff så är det godnatt. Hans erfarenhet kan också ligga honom i fatet, fler matcher och mindre nerver. Bara du kommer in i ditt game så mosar du honom...tror du är elakare också.

Kör hårt!

2007-12-08 @ 00:36:33
Postat av: Andreas

Japp, kan bara hålla med om allt de där!

... å knäna är inkluderade i min gameplan! Håller på å vässar dem nu! :P

2007-12-09 @ 16:23:42
URL: http://solskenknogarskenben.blogg.se
Postat av: Laban

He he, bra! Kör en Anderson Silva vs Franklin på honom, koppla bra grepp runt nacken och släpp inte förrän domaren bryter... eller ett Joakim Hansen knä mot dykande skalle :)

2007-12-09 @ 19:28:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0