Dagens träning

Orkar inte redogöra för gårdagens pass, men det blev ett thaipass på morgonen, ett mma pass på eftermiddagen och lite lätt vikter efter det.

Idag så vilade jag på förmiddagen och körde bara mma’n på eftermiddagen. Det blev den vanliga uppvärmningen och stretch. Sen drillade vi några tekniker från guard, armbar till triangel och tillbaka till armbar igen, samt försök till triangel men ta en kimura istället. Sen rondade vi dem med lite slag, 4 st 4 minuters ronder, halva ronderna var på rygg.

Sen cardio, ground’n pound. Starta i personens guard, börja banka, och hålla på så länge man behåller dominant position. Andra personen försöker försvara och escapa/svepa, lyckas han så lägger sig den andra på rygg. 5st 4minuters ronder. Efter det så rullade vi, vanlig grappling, blev en 7-8 ronder iaf, minns inte riktigt.

Sen efter passet så körde jag och Wade, som också har match i december lite fightcardio. Ena personen har headguard, båda har boxningshandskar. Totalt 4 minuter med 30 sekunders intervaller. Först stående, ena personen jagar han med headguard med kombinationer tills denna antingen säger sprawl, var på personen sprawlar, eller han säger shoot, varpå personen skjuter in och lyfter upp honom på axeln. Nästa 30 sekunder på backen, ground ’n pound på en liggande säck, alternera mellan olika positioner och slag, knän, armbågar, samt en å annan stomp eller soccerkick. Den andra försöker då och då slita eller putta av han från säcken för att göra det lite jobbigsare. Sen köra dem två varranan intervall i 4 minuter. Det blev bara två ronder idag. Men målet är att kunna göra minst 4 sånna 5 minuters ronder och fortfarande kunna slå hårt samt vara explosiv i inskjutningarna.

Så, imorgon blir det två pass igen, ett thai och ett mma, och om jag orkar tänkte jag lägga mig på stranden mellan passen! :)

Kommentarer
Postat av: Emelie-Marguerite

haha okej, jag ar ingen aning vad jag hittade dig .

2007-11-14 @ 18:49:45
URL: http://www.realemelie.blogg.se
Postat av: Gregemo Mattias

Kul att du åkt ner och gör något du verkligen vill.
Gillar din blogg.
Hörde att din syster flyttat i Karlskoga.
Arbetar mycket som "Bricka" där.
Vore kul att träffa dig har inte sett dig på många år, Hemma hos Henke i Näs sist.

Good luck!

2007-11-15 @ 01:43:35
Postat av: Laban

Laban stämplar in och "Blaaaaaarff!"

Blir man inte väldigt trött av det här med kampsport?

2007-11-15 @ 09:39:25
Postat av: Andreas

Mattias! Kul att höra av dig, hoppas allt är bra! :) Sno min mail av Henke vet jag, det är även min msn!

Nä fy fan, kör du också som dörrslusk....visst är det deprimerande!

2007-11-15 @ 15:33:16
URL: http://solskenknogarskenben.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0