Galet Nytt År

Gott nytt år i efterskott. Hoppas ni alla hade det bra. Själv var vi iväg några grabbar och käkade sen åkte vi till Patong för att kolla på fyrverkerierna på stranden. Jag gillar inte Patong, för att citera min vän Daniel, som också varit i Thailand nu i 4 månader och åker hem nu i dagarna och som jag pinsamt nog inte fått armen ur arselet och mött upp och umgåtts med som det var tänkt, men iaf, han sa ”Patong är Thailands rövhål”, haha, och jag kan inte mer än att hålla med. Men, vi åkte dit iaf, och det var heeelt galet! Det var säkert en 20.000 pers på stranden och på Bangla road, ”huvudgatan”.

Framåt tolvslaget och efter liknade det mer ett mindre krig än ett nyårsfirande. Tänkt er de största raketerna som säljs i Sverige, sådana ställde folk mitt på gatan bland allt människor och tände på utan att göra större besvär att varna folk. Sen hade även folk dille på att tända på smatterband och hålla i medans dem sprang längs gatan med det smattrande bandet efter sig. De hade väll varit ok om det nu va vanliga smatterband. Ni vet sådana där små som fanns nä man var liten, typ 20 små 5-öres som satt ihop och som du i princip kunde smälla av i handen utan att det hände nått. Men de smatterband som de sålde här var ca 2 meter långa och inga små fjuttiga 5-öres, tänk er Tigerskotten eller Magnumskott eller va de nu hette, de största smällarna som fanns å köpa i Sverige när det fortfarande var lagligt, sådana var det! Det, plus packat med folk, plus sandaler är ingen bra kombination! Men, men, de va lite smårolig iaf!

God fortsättning!

Kommentarer
Postat av: Jakob

Ska det partas, ska det göras rejält, eller? :)

En annan satt hemma och softade och brände av ett par raketer vid 12-slaget. Det blir en ruskigt lugn nyårsafton, när man har småbarn hemma...

Hoppas 2008 innebär en "break" för dig karriär-mässigt. Önskar dig allt gott, min vän!

Osu!

2008-01-02 @ 09:08:08
Postat av: Andreas

Ah, vart inte så mkt party! Mest ducka för raketer och kolla på alla idioter! :)

Detsamma, detsamma! Osu! ...å hälsa Nina!

2008-01-02 @ 16:22:02
URL: http://solskenknogarskenben.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0