Alive's Lordz of Pain Resultat

image161
Lyckad kväll, två guld, ett silver och ett brons. Notera min fräsiga guldvinnarfrilla! …och notera även Jonny’s (andra fr. v) ännu fräsigare ”reversed” mohawk!

Vi kom till Singapore framåt en 12 tiden på dagen och efter lite äventyr med karta och diverse gissningslekar tog vi oss till områden Geylang som låg i närheten av Fightwork Asia’s lokaler där turneringen skulle hållas. Raggade hotell ett tag, vilket var både svårare och dyrare än vad vi väntade oss, så det slutade budget-style med 5 pers, som vi fick smyga in och ut i omgångar, i ett litet halvsunkigt hotellrum. Senare på kvällen lyckades vi iaf sno ett par extra madrasser som vi hittade i ett av hotellets trapphus.

Rolig detalj ang. Singapore. Det kostar 500-1000singaporedollar (1SGD = 4.5SEK!) i böter för att skräpa ner, å i det inräknas att spotta på marken. Tuggummin är förbjudna och det är straffbart att föra in de i landet. Och det märktes, rent var det, med undantag i området där vi hittade billigaste boendet, Gaylang, stadens sk. Redlight-district.


Vaknade söndag morgon och vägde 77.8kg så jag var tvungen att dra på mig några tröjjor, mössa och swetsuit-överdelen och dra ut å jogga en runda, och det mitt i Gaylang’s citykvarter! Som tur var var det rätt tidigt på söndagmorgon så det var ganska begränsat dock än existerande skaror med stirrande lokalbor! 40minuter senare vägde jag iaf 75.6kg så invägningen var inge problem.

Turneringen drog ganska mkt folk för att ändå vara så pass liten och hölls i Fightwork’s Asia’s ännu mindre lokaler. De hade endast ett mattområde och endast en match igång samtitigt så det drog ut på tiden nått så fruktansvärt. No-Gi delen kom väll igång runt 17-tiden nångång, men då jag inte körde gi-delen de höll innan så spenderade jag timmarna dels med att spana på dem som körde båda divisionerna och som jag eventuellt var tvungen att möra i nogi sen, och dels i horisontellt läge med mp3’n i huvudet.


Match 1

Var en enmansshow. Tyvärr, måste jag säga, så hade det bara en division, dvs nybörjare blandades med folk som hållit på flera år. Tog iaf ner honom på en gång med en dubbleleg, hade honom i en riktigt tight head’n arm triangel, men han var tuff, ville inte klappa och jag ville inte slösa energi så jag släppte, plockade iaf 14 poäng innan jag till slut fick honom i ett brabo (eller darse eller vafan folk nu vill kalla det) choke, som jag satt upp från side.

Match 2
Blev ingen match, killen jag skulle möta fick plötsligt jätteont i knäna och lämnade WO!? Jag tror det var en kombination av min första match som var ganska övertygande och mitt svettiga sexpack! ;) …eller de faktum att han var från Synergi Jiu-Jitsu i Indonesien och har Fransino Titra som instruktör, honom jag torskade mot i Battle on Bali.

Notis: Träffade flera av Fransinos ”elever” och dem ville alla ta kort och skaka hand och tydligt, om jag förstod dem rätt, så har Fransino pratat gott om mig och framställt mig som en riktigt tuff utmanare även fast jag tycker själv att jag satte upp ett väldigt fisigt motstånd. ELLER… så ville dem väll bara ta kort på ”den dumma vitingen” som deras hemmaplanshjälte har spöat! ^^ Haha! Hur som helst, jag bad varenda en av hans killar att hälsa så gott att jag VILL HA OCH FÖRVÄNTAR mig en rematch!

Match 3
Mötte här en kille från USA, Ben. Som faktiskt Ray tränat med några år tidigare och som tydligen ska va riktigt duktig och bla ha en snuskigt bra guard. Å pga det så snickrade Ray ihop följande gameplan, låt han inte få en nertagning, undvik hans guard och låt honom jobba, se till att det fortfarande står 0-0 när det är 30-40sekunder kvar och satsa sen allt på att få ett poäng eller andvantage (är nästa som ett poäng, men räknas inte som ett, men man kan vinna på det, tex om man ”nästa passerar hans guard” eller om man ”nästan får han i en submission). Å det funka! När det bara var några sekunder kvar lyckas jag nästan med en cartweel passering, hamnar i halvguard men tar genast underhooken och pressar ner han med ryggen platt mot mattan, vilket räckte för att få ett andvantage. Dock måste jag säga att det inte riktigt känns som en vinst, men, men.

Match 4
Finalen, var lite avvaktande här, ville inte stressa, kommer inte ihåg ordningen 100, får vänta tills videon kommer upp, men tar iaf ner honom två gånger, en av nertagningarna skapade lite rabalder då tydligen domaren bröt då vi kom för nära utkanten av mattan, vilket jag inte uppfattar och fullföljer nertagningen ändå. Hamnade iaf i en guiljotine, kontrade med ett shoulderchoke som försvar och lyckades nästan få han att klappa på det, han släppte iaf guiljotinen. Vann iaf matchen på poäng.

Så det blev Guld i -77kg’s klassen, hade gärna gått längre och fler matcher, men ett guld är ju ett guld. Så jag är glad! ^^

Återkommer så fort filmerna från matcherna är uppladdade!

Kommentarer
Postat av: Laban

Grattis! Kul med en guldpeng och ännu roligare att faktiskt få gå några matcher för den oavsett motståndet kan jag tänka mig. Kör hårt!

2008-04-01 @ 10:02:18
Postat av: paul

tjenare! d e riktigt kul att läsa din blogg..grattis till segern!

2008-04-01 @ 12:22:21
Postat av: Andreas

Laban: Sant, sant! Å speciellt efter sug-silvret från SEA Grappling Games'en förra året! :)

Paul: Tja! ...å tackar! Kul ATT du läser!

2008-04-01 @ 20:40:29
URL: http://solskenknogarskenben.blogg.se
Postat av: Niki

Bra att alla månader visar lite resultat! Snyggt gjort!

2008-04-02 @ 10:12:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0