Massagefrossa?

Feberfrossa har jag både hört om och haft, men massagefrossa? Tydligen. I måndags så fick jag åter igen massage av Suzy. Innan vi började så sa hon att hon skulle ta lite nu och sen att vi skulle träffas igen imorgon, för att det skulle bli för jobbigt för mig annars. Men matcho som jag är så sa jag att hon inte alls behövde tänka så och att hon fick gå hur hårt åt mig som hon ville så länge det låg inom ramarna för vad som skulle ge en förbättring. Som svar fick jag ett flin och ett ”Okeeey, If u say so!”

Å fy fan, fy fan! Jag har varit med om saker som gjort ont tidigare. Pierre, naprapaten som jobbat med mig hemma har stått för en av den smärtsammaste upplevelsen hittills. När han fixade en muskelbristning som läkt fel genom att massera fram en blödning i den och sen stretcha den. Men de här, de slog det med hästlängder.

Det tog nästan 2 dagar att återhämta mig från den, hade som träningsvärk i hela höft och röv regionen och vaknade bla mitt i natten med frossa, och fortsatte frysa trots avstängt aircondition och kläder på under täcket.

Men idag, 3 dar senare, känns det bra, bättre än innan, lite rörligare, lite smidigare. Bra att det funkar, ser dock inte fram mot nästa möte.


Kommentarer
Postat av: Spättan

Det är klart att kroppen reagerar, precis som vid akupunktur. Du kanske ska lyssna på henne nästa gång. Du vet, ibland vill folk faktiskt bara det bästa för en. När kommer Daniel & Jessica fram till dig då? O hur känns det att var själv??
Jag tänker inte ens svara på när jag fyller år. Du kan väl åtminstone försöka va lite smidig o fråga någon annan... :-)u kan väl skicka ett mejl lr nåt så att jag känner mig ihågkommer iaf. Kram!

2007-10-03 @ 20:35:54
Postat av: Laban

Då kan vi kanske säga att du rent mentalt är förberedd på matchen, det kan inte bli värre..typ :)

2007-10-03 @ 20:44:52
Postat av: Andreas

Spättan: Men då! Jag VET när du fyller år, har bara lyckats glömt det en gång! :P Dem kommer inte hit, vi har snackat om att mötas upp på Koh Samui, men jag vet inte när, stannar nog här lite längre än planerat!

2007-10-04 @ 08:35:42
URL: http://solskenknogarskenben.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0