Battle on Bali

Då var det dags för första riktigta proffsmatchen! Den 27 december på Bali i Indonesien. 3x5 minuters ronder med fulla UFC regler i 165lbs viktklassen (75kg). Flyg och boende betalt, 350USD för matchen och ytterligare 350 för att vinna. Och motsåndet är tufft, iaf på papperet, ska möta den här killen.

Hans record ser till en början ganska imponerande ut (7-0) men kollar man så ser man att alla dem han mött är från Indonesion och alla från samma gala, som för övrigt hans tränare ska ha varit promoter för!

Så, det kan vara 7 stycken världelösa eller medelmottor han har spöat, med betoning på kan! Sen har han även lite småfilmer på youtube, bla den här, hans highligt från omnämda gala. Där är det heller inget som är speciellt imponerande förutom några snygga höftkast och rövsparken han gör 1.14 in i klippet, haha, roligt! Sen gick han match i senaste Art of War i Kina, men den matchen har jag bara sett sista ronden av, också på youtube. Ganska tydligt är iaf att han är en slugger, vilkett passar mig finfint, det bäddar för ett riktigt krig!

Så, på måndag börjar träningen inför matchen. Har två månader på mig att förbereda mig. Så jag kommer vara redo!

Kommentarer
Postat av: Laban

Slugger defenitivt. Svingar vilt från alla lägen så där gäller det att passa sig. Såg ut som han hade hyfsade lowkicks också.

Du tar honom, 2 månader kvar ju :) Du har väl bara vara i Thailand ca 2 månader så då kommer du vara dubbelt så bra som nu ^^.

2007-10-26 @ 16:01:17
Postat av: Anders Thomson

Tjena Andreas!
Snacka om ett gyllene läge att täppa till truten på, vad jag tycker, din aroganta motståndare. Håller du bara ner hakan, vilket han inte gör, och med en tight guard så kommer du plocka han utan problem. Kör nu på som vanligt och putsa på din raka höger som ska komma efter din vänsterkrok så söver du honom innan du slammar han.
Sköt om dig, morsning.

2007-10-26 @ 17:31:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0