Å så här gick det

Hehe, sorry att jag inte uppdaterat tidigare. Jag hade hoppats på att hinna få filmen innan, men det verkar dröja nån dag så ni får nöja er med en recension och lite bilder!

Dagen spenderades i sängen lyssnandes på Hatebreeds Live For This och försöka hitta mitt killermode, och det funka. Efter att ha fått händerna lindade och tejpade, uppvärmning och massage, en snabb regelgenomgång och peppning från mitt corner var det dags att kliva in i ringen. Och nånstans där försvann även all nervositet. Planen var enkel, slå först, slå hårt och gå efter en tidig nertagning och sen jobba med slag. Å så här gick det till, ungefär, har inte fått videon än och minns bara delar av händelseförloppet.

Rond 1

Första kombon höll nästan på att sänka honom och medans han stapplade bakåt sköt jag in och gjorde en redig dubble leg slam. Landade i sidemount, några armbågar mot kroppen, några hammerfist mot ansiktet, men hade svårt att kontrollera honom och han lyckades ta sig därifrån och tog guard. Jobbade med slag inifrån hans guard, lyckas ställa mig upp, forsätter slå och känner hur en av hans uppkicks stryker min kind, bakar bort och jag hamnade stående framför honom. Skickade iväg några sparkar mot benen, några träffade där de skulle men en träffade hans knä, kände inget då men idag är foten fortfarande svullen. Försökte även med en yxa i magen på han men till min stora besvikelsen så missade jag på håret. Domaren ställer oss upp och vi blir stående en kort stund, tror jag träffar med lite mer slag här och sen får jag en till nertagning, återigen till sidemount, bankar lite på han, tar mount, försätter banka, han ger mig ryggen, jag får in hoockarna och vänder på honom. Försöker mig på ett rearnaked choke, men han lyckas ta dig därifrån och hamnar i min guard och där bryter domaren och rond ett är slut.

Rond 2

Jag minns inte riktigt men tror det här går rätt fort. Båda går ut hårt med slag, jag får in några träffar och han kontrar, han får in en ganska fin träff, jag stapplar till och han skjuter in och tar ner mig men på vägen ner lyckas jag koppla en giljotin och få honom i min guard. Först hade jag huvudet och ena hans arm inne, men den satt fortfarande tight, lyckades justera greppet och fick in den djupt utan hans arm och efter några sekunder klappade han ur.


Jag hade faktiskt velat avsluta det annorlunda och en kort, kort stund funderade jag på om jag skulle släppa giljotinen och försöka ställa mig upp igen, för jag hade hellre vunnit på en TKO eller KO. Men jag kände att jag kunde avsluta och vågade ärligt talat inte chansa.

Här kommer bilderna så länge och videon kommer upp så fort jag får den!










Kommentarer
Postat av: Venom -mmaforum.se

Grattis till vinsten. Hoppas vi får se ett videoklipp också.

2007-10-11 @ 17:19:41
Postat av: Laban

Grattis fan, hehehe...tror du även vann staredown matchen. Snyggt jobbat!!

2007-10-11 @ 17:22:19
Postat av: fjunis

vinner med ett stryp, blir så härligt rörd ska du veta..my boy :P keep em coming

/loneslav

2007-10-11 @ 18:42:28
Postat av: pamela

GRATTIS Adde!!! vad duktig du är!!! trots att jag tycker du är smått(el helt kanske man skall säga ;-)
galen!
men tur att du är välbehållen!

ser ju helt galen ut på kortet där du sitter med gul handduk :-D

kram

2007-10-11 @ 19:31:32
Postat av: pathric

grymt kul gubben, stort grattis. kram på dig från pathric och ivan.

2007-10-11 @ 20:14:26
Postat av: Lillebror

Många grattis brorsan! :D

Riktigt bra jobbat, längtar efter filmen.

Kram påre! :)

2007-10-11 @ 21:26:08
Postat av: Roger o Mia

Grattis till vinsten !!

2007-10-11 @ 22:07:04
Postat av: Niki

Som sagt du rockar i ringen! Grymt gjort!! Grattis! Kram

2007-10-12 @ 08:55:28
Postat av: Peter, Uppsala

Coolt, bra match! Grattis till segern.

2007-10-14 @ 23:15:36
Postat av: tony

grattis till segern adde!starkt jobbat.vi saknar dej på såg och borr.

2007-10-18 @ 20:26:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0